Lite jul uppdatering

Har inte skrivt på några dagar nu. Har varit lite deppigt till och från. Men här kommer i allafall lite uppdatering.

I tisdags var vi hos mormor och morfar och käkade. Blev inte julmat men det blev köttfärssås och spaghetti. Oskars morbror Jens och hans kusin Sara var där också. Var trevligt. Vi fick lite julklappar att ta med oss hem.

I onsdags var vi hos svärmor och åt julmat. Oskars två systrar var också där. Det var gott med lite julmat. Drack några glas vin också. Det var gott, har inte druckit vin på jätte länge. Fick även där några julklappar att ta med oss hem.

På julafton var det dags att åka till Nyköping. Åkte 09.30. Först stannade vi på kyrkogården i bergshammar och gick till mormors grav. Sen åkte vi till min faster och fikade lite. Hon hade bakat kaffebröd och kakor till mig =) Det tackar jag för. Jag är glutenallergiker så kan inte äta vad som helst, så hon hade bakat glutenfritt. Min andra faster var där också, henne har jag inte träffat på evigheter.
Sen efter en stund så kom min pappa. Honom har jag väl inte träffat på nästan två år nu och inte haft nån kontakt med alls. Pga vissa saker som hänt (kanske återkommer senare med lite av vad som hänt.) Så det kändes lite konstigt. Han sa inte så mycket till mig :(
Fortfarande sur på mig tror jag. Han sa inte ens grattis till mig till körkortet :( Fast han visste att jag tagit körkort. Blev lite deppig när vi åkte därifrån. Men men

Sen åkte vi vidare till mamma. Vi åt julmat och sen tittade vi på kalle anka och delade ut lite julklappar. Hundarna fick mest julklappar.
Vi åt så mycket. Blev så mätta. Men det var riktigt trevligt.

Efter att ha varit i Nyköping precis hela dan så åkte vi hem. Jag var så trött. Var så skönt att komma hem och bara ta det lugnt.
Vi öppnade våra julklappar och sen satt vi och tittade på tv och gick och la oss.

På annandagen så åkte vi till Oskars faster och åt mat. Blev riktigt god mat och god efterrätt. Supergott var det. Inte julmat om ni undrar. Jätte trevligt var det. Och vi var där ganska länge. Tiden bara sprang på.
Tack för god mat!

Det blev ett långt inlägg, kanske lite rörigt. Men det här var juldagarna.

/Annis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0