Aj aj aj

Idag när jag skulle gå ut med hundarna så drog våran jämthund omkull mig. Han har alltid så bråttom ut när man ska gå nerför trappen utanför dörren. Så han brukar bara flyga ut. Och nu är ju trappan hal. Så när han for ut så drog han omkull mig så jag flög nerför trappen och slog i ansiktet. Slog upp ett litet jack under ögat, slog i näsan och slog i läppen. Så hela ansiket var blodigt. Jag bara grät. Var bara att ringa Oskar så han kom efter ett tag och hjälpte mig tvätta av ansiktet o så.

Så jag är ganska öm i ansiktet nu. Som tur var så var inte jacket under ögat så djupt.

Jämthunden, Blixten som han heter är så jäkla stark. Han är 9 månader snart och väger redan 28 kilo.

Zebb som vi hade innan vägde bara 23-24 kilo när han var 1 år gammal. Man kan snacka om lite skillnad.

Gick och la mig en stund efter att Oskar käkat lunch. Var helt slut. Hade så ont också.

Ska ta det lungt nu och titta lite på tv. Blir ingen sminkning imorgon. Min modell har fått förhinder. Så imorgon blir det till att ta det lungt och fixa lite hemma.

/Annis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0