Makeup artist utbildning

Som rubriken säger så har jag gått en makeup artist utbildning. En 3 dagars intensiv utbildning. Torsdag-Lördag. Har därför varit för trött för att blogga. Torsdag-Fredag var jag där 9-17 och Lördag 8-16.
Utbildningen var i Norrköping. Vi var 4 tjejer.

Men jag kan säga att det var skit roligt. Första dagen var det mycket teori + att vi fick sminka oss själva lite. Andra dagen fick vi sminka oss själva och sista dagen fick vi sminka modeller. Det var jätte nervöst men det gick toppen bra. Blev jätte nöjd. Tänk att man på bara 3 dagar kan lära sig så mycket.

Utbildningen går till så här: Först går man en 3 dagars intensiv utbildning. Sen får man träna hemma i ca 4 månader + att man får hemuppgifter och sen efter 4 månader så får man göra ett slutprov och klarar man provet så är man en diplomerad makeup artist.

Så nu är det träning hemma som gäller. Måste ragga modeller bara. Kommer även träna på mig själv.

Man fick bla. lära sig lägga dags makeup, kvälls makeup, bröllops makeup, sotning, glitter o glamour m.m.

Fick bilder på dem modeller jag sminkade på min mail igår. Måste säga att jag är super nöjd med resultatet.
Vi sminkade 3 modeller var.

Har alltid velat kunna sota ögonen och nu vet jag hur man gör =)

Så makeup artist ska jag bli =)

Nu ska jag ta det lugnt idag. Är fortfarande lite trött efter dessa 3 dagar.

/Annis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0