Måste få skriva av mig

Har tänkt mycket på en sak hela julen. När jag berättade för min pappa att jag och Oskar ska ha barn så var det första han sa " Jasså, det ska ni. Då får vi väl hoppas att ni tar väl hand om det också."
Och det gjorde mig så ledsen. Efter att vi lagt på så började jag stört gråta. Det gjorde mig så ledsen. Hur fan kan man säga så?

Och jag kan ju berätta att han inte har tagit hand om mig när jag var liten. Så jag fattar inte hur han ens kan komma på tanken och säga så till mig. När han aldrig någonsin tagit ansvar för mig under min uppväxt.

Jag och Oskar skulle aldrig någonsin kunna överge våra barn.

Alla andra har blivit glada när vi berättat men inte min pappa. Jag bara undrar varför?

Jag tänker ständigt på vad han sa. Kan inte sluta tänka på det och undra vad han menade med det.
Trodde jag skulle kunna få vara glad.

Var bara tvungen att få skriva av mig lite.

/Annis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0