Akuten igår

Anledningen till att jag inte bloggade igår var för att jag satt på akuten i 7 timmar. Kom hem kl. 21 igår kväll och var ganska trött då. Så orkade inte skriva.
Var på akuten pga att jag har för hög puls och att mitt undertryck är lite högt. Har varit så i några veckor. Vet inte varför.
Igår låg min puls på mellan 116 -117. Fick inte träffa nån läkare förrän efter 5 timmar. Suck. Men men...Dem tog en massa prover under tiden och tog EKG. Innan jag fick åka hem fick jag en tablett som heter Seloken som skulle lugna ner pulsen och innan jag skulle åka hem tog dem pulsen igen och då låg den på 85 så tabletten hjälpte och det kändes jätte skönt.
Fick två tabletter med mig hem.

Läkaren sa att jag skulle ta kontakt med vårdcentralen imorgon så dem får hålla koll på pulsen och blodtrycket och att jag får såna tabletter utskrivna.

 

Förra lördagen satt jag på akuten i 8 timmar pga en annan sak och då låg min puls på mellan 120 - 125 och hade lite oregelbunden puls så dem tog EKG och jag hade sinustakykardi, kanske ganska vanligt men ändå.

Har aldrig haft så hög puls förut utan vidare, så vet inte varför.

Får se hur det går.

Kanske inte så roligt inlägg men behövde skriva av mig lite.
Nu ska jag titta fortsätta titta på heartbreak hotel.

Ha det bäst

/Annis













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0