Vildsvin

Idag har jag och Oskar varit uppe sen kl. 04.00. Vi har nämligen jagat vildsvin. Och skjutit ett vildsvin också. Oskar fick se två st igår på gärdet som ligger en liten bit från vårat hus. Man ser gärdet från fönstret i vårat matrum.
Så då gick vi upp imorse för att se om dem gick där och det gjorde dem. Vi såg även en liten rävunge i våran trädgård. Skit söt var den.

Vi gjorde oss iordning och gick ner till gärdet och sköt ett av dem. Jag har aldrig varit med och skjutit ett vildsvin förut. Det var första gången för mig. Jätte spännande var det. Jag var ju även med och tog ut innehållet och hjälpte till att flå(Stavas?) den. Alltså, ta bort skinnet.

NI som är känsliga behöver ju inte läsa detta!!!!!!

 Jag skulle lägga allt innehåll i en plastsäck. Jag såg nåt som jag inte riktigt visste vad det var så nyfiken som jag är så öppnade upp och tittade. Och där låg en gris kulting. Så det var foster säcken. Sen hittade jag fler fostersäckar så jag öppnade upp alla. Så sammanlagt sex griskultingar hittade jag. Så man kan väl säga att jag fick agera barnmorska. Men dem levde ju inte. Men jätte söta var dem och så små.
Hade dem levt hade jag ju tagit hem dem och tagit hand om dem.

Vi får väl se om det blir nån vildsvins jakt snart igen. Vi får hålla utkik om vi ser några mer.

Har även matat en liten nyfödd kalv med nappflaska idag efter jakten. Ska göra det i eftermiddag igen.

Nej, nu ska jag gå ut en stund.

/Annis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0