Helvetes vecka nr 1

Blev inget inlägg igår pga blogg.se inte funkade för mig i allafall.

Igår så hämtade vi hem Zebb. Ögonen såg okej ut. Det vänstra var i stort sett läkt men det högra var lite sämre. Allt gick okej tills idag på morgonen. Jag skulle ge honom droppar i ögonen men det gick inte alls. Han bara skrek, kissade, ville inte alls vara stilla, bet mig och rev mig så det var precis omöjligt. Då såg jag att hans högra öga hade svullnat upp och såg jätte konstigt ut. (Har bilder på det men vill inte lägga ut det för att det kanske finns dem som är känsliga för o se sånt.)
Antagligen så hade han ont, säkert därför han betedde sig som han gjorde. Han ville inte gå ute heller, bara la sig ner ute eller satte sig ner och ville inte gå.

Försökte i två timmar för att droppa ögonen utan att lyckas. Han låg bara och dregglade och hyperventilerade, blödde även från nosen. Var bara att ringa strömsholm igen och dem sa att vi skulle åka dit med honom på en gång. Jaha...var bara att åka dit idag igen. Oskar åkte hem från jobbet och hämtade oss.

Hämtade honom igår och skjutsade tillbaka honom idag :( Inte det roligaste men vad ska man göra? Inte så billigt heller. Det är ju en bit att åka.

Han blev kvar där så ska eventuellt hämta honom på fredag. Veterinären ringer imorgon så får se vad dem säger då.

Den senaste veckan har inte varit toppen direkt.

/Annis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0