Skönt att kunna hjälpa till

Var ute med hunden nyss. När vi gått en bit så såg jag en dam som stog utanför en port och inte kom in. Så jag gick ju självklart dit. Hon sa att hon inte kom in men hon visste inte om hon bodde där. Hon hade ingen nyckel och hon visste inte koden. Jag såg att hon hade ett larm armband så jag sa till henne "Du har ett larm armband som man kan trycka på" Då sa hon att hon inte visste om hon hade det. Men jag sa till henne att det har du. Så jag tryckte på det åt henne.
Men då efter en liten stund så kom det en tjej som tydligen var hennes granne. Så hon bodde ju tydligen där iallafall. Så tjejen hjälpte henne in. Jag sa till tjejen att jag tryckt på hennes larm. Tjejen sa att hon har hemtjänst och frågade om nån hade kommit när jag sa att jag tryckt på larmet. Men det var det ju inte.

Stackarn, hon stod där ute i kjol och en kortärmad skjorta och frös. Men det ordnade sig till slut. Hon var lite förvirrad. Men hon kom in till slut. Skönt det.

/Annis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0