Det är förjävligt

Faan alltså! Jag skulle gå ut med hundarna och så gick jag förbi bilen. Jag trodde jag skulle bli tokig. Tror ni inte att dem har plogat in halva bilen? Jo, visst...
Det går inte ens att öppna bilen. Halva bildörren är inplogad. Inte har jag nån spade heller. Jag skulle iväg och fixa lite saker. Bland annat åka till bussgods och skicka iväg ett paket. Sen till apoteket och hämta en viktig medicin.

Tänker dem inte på att bilar måste åka iväg? Eller? Hur funkar dem egentligen? Jag är rasande...Måste även flytta bilen. Man får inte stå längre än 24 timmar. Men får jag böter så får fan dem betala böterna. Det tänker inte jag göra. Kan inte göra så mycket när jag inte kommer iväg med bilen.
Jag har sett flera bilar som fått böter dels för att dem står för nära korsningar. Men vad ska dem göra? När det inte finns parkeringsplatser pga att dem plogar som krattor och det är snövallar som tar upp hälften av alla parkeringar.

Kan man ringa och be dem som plogar åka till apoteket åt mig? Och skicka iväg paketet? Det är nästan som man vill fråga. Jag kan ploga bättre än dem.

Blir bara så arg och ledsen. När man ska iväg. Måste komma till apoteket. Men får åka när Oskar kommer hem. Han fick för övrigt skotta fram bilen i en kvart imorse kl 05.00 på morgonen. Kul, eller inte.

Blev ett argt inlägg.

Hoppas ni har en bättre dag än mig.

/Annis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0